the progressive achievements of the contemporary scientific thought have contributed to the consolidation of the idea of \u200b\u200ba constantly changing and often dominated by uncertainty and unpredictable events.
In this scenario of indeterminacy as a backdrop to the real, necessarily looking for a stable system, able to regulate itself in spite of possible variations. La stabilità nella sua accezione dinamica è una caratteristica dei sistemi complessi e questa capacità di trasformare le variazioni di prestazioni del sistema stesso in nuove differenze significative, soprattutto in una continua sintesi delle stesse, contribuisce a disegnare la struttura della realtà come una trama complessa, costituita da repentini scambi e connessioni multiple. Un sistema si definisce allora “dinamicamente stabile, o autoreferenziale, quando è in condizione di operare come una macchina che continuamente rigenera l’organizzazione dei suoi componenti e il sistema di produzione dei suoi significati, e lo fa in un turnover senza fine e in presenza di continue perturbazioni” [1] . Di fronte alle new conditions, even distant disciplines, seek cross-connections between them, in order to interact with the search for new cohesion and common strategies.
The architecture is not indifferent to the emerging complexity of thought and they trace the features in the creative process of the architect. As anticipated Venturi, in '66, saying "I am referring to an architecture based on complex and contradictory richness and ambiguity of modern experience" [2] , intended to support the coexistence of hybrid elements with those of pure and certainty with uncertainty by raising the new dignity of the notion of complexity.
So the variety and functional form, the search for solutions of different expressive emulsion interactions and innovations become the defining elements of the new horizons (complex) architecture. The technological revolution
/ computer is the means by which the complex thinking occurs and the spread of digital devices has made it possible to open new windows onto which the processes of formalization of architectural forms and space.
terms like complexity, interconnections, hybrid and multi task are the key concepts to understand the origins of the new architectural language developed by computer tools. The instruments themselves have changed, insieme all’evoluzione delle tecniche informatiche di rappresentazione e di modellazione tridimensionale sia l’ambito esecutivo sia quello teorico del progetto d’architettura.
Il rapporto tra tecniche di rappresentazione ed oggetti rappresentati determina, in qualche modo, l’esito della progettazione. Questo significa che il modello oltre a costituire un mezzo di lavoro è anche un congegno cognitivo. Senza entrare in merito a questioni di carattere percettivo possiamo affermare che il modello tridimensionale raffigura la nuova estensione tecnologica della dimensione cognitiva, in quanto in esso proiettiamo contenuti e processi creativi del nostro comporre. In questo modo si ottiene un passaggio tra la fase del disegno bidimensionale, che for its representation is a partial view of the object, and three-dimensional digital model represents a simulation as close to reality and which contains an infinite number of geometric information and constructive.
How the simulation becomes important? The evolution of computer and software industry now relies on parametric-associative systems, ie on associative relations between individual elements and groups of elements that give the project a dynamic view of the transformation of objects through the dimensional variability. The variability can change the value of the dimensional parameters, providing a corresponding processing entity geometry to which the parameter refers. This means that the simulation represents a new conceptual framework of approach to the design by allowing the change in the shape of the space through topological principles incorporated in the project strategy, thus showing an approach and a level of control more and more scientific.
In this scenario of indeterminacy as a backdrop to the real, necessarily looking for a stable system, able to regulate itself in spite of possible variations. La stabilità nella sua accezione dinamica è una caratteristica dei sistemi complessi e questa capacità di trasformare le variazioni di prestazioni del sistema stesso in nuove differenze significative, soprattutto in una continua sintesi delle stesse, contribuisce a disegnare la struttura della realtà come una trama complessa, costituita da repentini scambi e connessioni multiple. Un sistema si definisce allora “dinamicamente stabile, o autoreferenziale, quando è in condizione di operare come una macchina che continuamente rigenera l’organizzazione dei suoi componenti e il sistema di produzione dei suoi significati, e lo fa in un turnover senza fine e in presenza di continue perturbazioni” [1] . Di fronte alle new conditions, even distant disciplines, seek cross-connections between them, in order to interact with the search for new cohesion and common strategies.
The architecture is not indifferent to the emerging complexity of thought and they trace the features in the creative process of the architect. As anticipated Venturi, in '66, saying "I am referring to an architecture based on complex and contradictory richness and ambiguity of modern experience" [2] , intended to support the coexistence of hybrid elements with those of pure and certainty with uncertainty by raising the new dignity of the notion of complexity.
So the variety and functional form, the search for solutions of different expressive emulsion interactions and innovations become the defining elements of the new horizons (complex) architecture. The technological revolution
/ computer is the means by which the complex thinking occurs and the spread of digital devices has made it possible to open new windows onto which the processes of formalization of architectural forms and space.
terms like complexity, interconnections, hybrid and multi task are the key concepts to understand the origins of the new architectural language developed by computer tools. The instruments themselves have changed, insieme all’evoluzione delle tecniche informatiche di rappresentazione e di modellazione tridimensionale sia l’ambito esecutivo sia quello teorico del progetto d’architettura.
Il rapporto tra tecniche di rappresentazione ed oggetti rappresentati determina, in qualche modo, l’esito della progettazione. Questo significa che il modello oltre a costituire un mezzo di lavoro è anche un congegno cognitivo. Senza entrare in merito a questioni di carattere percettivo possiamo affermare che il modello tridimensionale raffigura la nuova estensione tecnologica della dimensione cognitiva, in quanto in esso proiettiamo contenuti e processi creativi del nostro comporre. In questo modo si ottiene un passaggio tra la fase del disegno bidimensionale, che for its representation is a partial view of the object, and three-dimensional digital model represents a simulation as close to reality and which contains an infinite number of geometric information and constructive.
How the simulation becomes important? The evolution of computer and software industry now relies on parametric-associative systems, ie on associative relations between individual elements and groups of elements that give the project a dynamic view of the transformation of objects through the dimensional variability. The variability can change the value of the dimensional parameters, providing a corresponding processing entity geometry to which the parameter refers. This means that the simulation represents a new conceptual framework of approach to the design by allowing the change in the shape of the space through topological principles incorporated in the project strategy, thus showing an approach and a level of control more and more scientific.
[1] See : H. Maturana, F. Varela, Autopoiesis and cognition, Marsilio, Venice, 1985, in, Cesare Del Vescovo, the information landscape, Ed Diagonal, Rome, 2001 H. Maturana , F. Varela, Autopoiesis and cognition, Marsilio, Venice, 1985
[2] See Robert Venturi, Complexity and Contradiction nell’architettura, Edizioni Dedalo, Bari, 1980
0 comments:
Post a Comment